Verema 2018 a TORELLÓ/ Vendimia 2018 en TORELLÓ

La verema 2018 a la nostra Finca Can Martí, la nº 66 des que vam elaborar la primera ampolla de Cava, ha durat més de 30 dies.

Es va iniciar el 13 d’agost i va finalitzar el 27 de setembre amb alguna interrupció a causa de les tempestes i a l’espera de maduració d’alguna varietat. De fet 2018 serà recordat com l’any de més pluja del nostre record, a les quatre estacions, que va portar a un retard de la verema de 10 dies respecte a l’any anterior. Les precipitacions de pluja de gener a setembre 2018 a la nostra finca van ser de 822 litres per m2.

Les 11 varietats, conreades en ecològic, es van veremar a mà i van ser ràpidament transportades al celler en petits remolcs o caixes de 25kg. Van ser detectats petits focus de Míldiu a les varietats més sensibles però, al veremar a mà, el raïm va ser pre-seleccionat a la vinya, afectant només a la producció i no a la qualitat. Aquesta ha estat la primera verema des que formem part de l’Associació de Viticultors i Elaboradors Corpinnat (AVEC) i ha estat auditada per Bureau Veritas.

Els vins resultants de la collita, complexa climatològicament, es caracteritzen per un sorprenent equilibri entre l’acidesa i el grau alcohòlic, aspecte esencial pels escumosos de llarga criança com els nostres.

 ——————————————————————————————————————–

La vendimia 2018 en nuestra Finca Can Martí, la nº 66 desde que elaboramos la primera botella de Cava, ha durado más de 30 días.

Se inició el 13 de Agosto y finalizó el 27 de Septiembre con alguna interrupción debido a las tormentas y a la espera de maduración de alguna variedad. De hecho 2018 será recordado como el año con más lluvia de nuestro recuerdo, en las cuatros estaciones, lo que llevó a un retraso de la vendimia de 10 días con respecto al año anterior. Las precipitaciones de lluvia de Enero a Septiembre 2018 en nuestra finca fueron de 822 litros por m2.

Las 11 variedades, cultivadas en ecológico, se vendimiaron a mano y fueron rápidamente transportadas a la bodega en pequeños remolques o cajas de 25 kg. Fueron detectados pequeños focos de Mildiu en las variedades más sensibles pero, al vendimiar a mano, la uva fue preseleccionada en la viña, afectando sólo a la producción pero no a la calidad. Esta ha sido la primera vendimia desde que formamos parte de la Asociación de viticultores y elaboradores Corpinnat (AVEC) y ha sido auditada por Bureau Veritas.

Los vinos resultantes de la cosecha, compleja climatológicamente, se caracterizan por un sorprendente equilibrio entre la acidez y el grado alcohólico, aspecto esencial para los espumosos de larga crianza como los nuestros.

 

Deja un comentario

Tu dirección de correo electrónico no será publicada. Los campos obligatorios están marcados con *