La verema a Torelló/ La vendimia en Torelló

Aquesta setmana hem començat la verema a Torelló. Aquest és un dels moments més especials i importants per a nosaltres. Si durant l’any s’han estat cuidant i mimant les vinyes per a aconseguir els seus millors fruits, ara és quan cal decidir quan recollir-los i com fer-ho de la millor manera possible. 

El personal del camp, del celler, de laboratori i d’enologia caminen com a bojos. No es pot deixar res a l’atzar, no es pot perdre detall, no hi ha espai per a l’error. A Torelló fem la verema manualment, això ens permet seleccionar i controlar la qualitat dels raïms que collim i, sobretot, el fer-ho amb una major delicadesa i cura. Els raïms els dipositem i traslladem en caixes petites, de 25 quilos i petits remolcs de 2.500kg, fins al celler. Tot requereix d’un major esforç i cost personal, però és la forma de fer-ho BÉ, l’única manera de cuidar el raïm, evitant que s’aixafin i comencin a perdre el seu primer suc. D’aquests detalls dependrà la qualitat dels vins de demà. 

Conreem les nostres terres, veiem créixer les nostres vinyes i ara recollim els seus fruits, que premsem en la nostra pròpia casa. Tot queda “en família”. Esforç, cura i dedicació, això és la verema a Torelló.

La vendimia en Torelló

Esta semana hemos empezado la vendimia en Torelló. Éste es uno de los momentos más especiales e importantes para nosotros. Si durante el año se han estado cuidando y mimando las viñas para conseguir sus mejores frutos, ahora es cuando hay que decidir cuándo recogerlos y cómo hacerlo de la mejor manera posible.

El personal del campo, el de bodega, el de laboratorio y el de enología andan como locos. No se puede dejar nada al azar, no se puede perder detalle, no hay espacio para el error. En Torelló hacemos la vendimia manualmente, esto nos permite seleccionar y controlar la calidad de las uvas que recogemos y, sobre todo, el hacerlo con una mayor delicadeza y cuidado. Las uvas las depositamos y trasladamos en cajas pequeñas, de 25 kilos y pequeños remolques de 2.500kg, hasta la bodega. Todo requiere de un mayor esfuerzo y coste personal, pero es la forma de hacerlo BIEN, la única manera de cuidar las uvas, evitando que se aplasten y empiecen a perder su primer jugo. De estos detalles va a depender la calidad de los vinos de mañana.

Cultivamos nuestras tierras, vemos crecer nuestras viñas y ahora recogemos sus frutos, que prensamos en nuestra propia casa. Todo queda “en familia”. Esfuerzo, cuidado y dedicación, esto es la vendimia en Torelló.

1958: Primer premi rebut a Torelló/ Primer premio recibido en Torelló

Avui fem la vista enrere fins a 1958. Al maig d’aquell any Torelló rebia, de mans del Museu del Vi de Vilafranca del Penedès, el seu primer reconeixement institucional. 

Set anys abans, en 1951, el nostre avi – i 22a generació de la família de viticultors – Francisco Torelló, es va llançar i va apostar per la modernització i industrialització del celler. Va començar  amb l’embotellat dels vins i va ser quan va néixer l’empresa Torelló, tal com la coneixem avui dia. 

A l’actualitat pengem amb orgull aquest diploma en una de les parets de la nostra sala de tastos. Des de llavors hem anat rebent diferents premis i reconeixements pels nostres vins i escumosos i per la nostra trajectòria, cosa del que estem molt agraïts. Sempre és un honor rebre’ls, però el primer per a nosaltres, sempre serà una miqueta més especial.

………………………………………….

Hoy echamos la vista atrás hasta 1958. En mayo de aquel año Torelló recibía, de manos del Museo del Vino de Vilafranca del Penedès, su primer reconocimiento institucional.

Siete años antes, en 1951, nuestro abuelo – y 22ª generación de la familia de viticultores – Francisco Torelló, se lanzó y apostó por la modernización e industrialización de las bodegas. Empezó entonces con el embotellado de los vinos y fue cuando nació la empresa Torelló, tal y como la conocemos hoy día.

En la actualidad colgamos con orgullo este diploma en una de las paredes de nuestra sala de catas. Desde entonces hemos ido recibiendo distintos premios y reconocimientos por nuestros vinos y espumosos y por nuestra trayectoria, algo por lo que estamos muy agradecidos. Siempre es un honor recibirlos, pero el primero, para nosotros, siempre será un poquito más especial.